Tænk lige på, hvor man virksomheder og forretninger der i sin tid klikkede på “opret domæne“, da de havde fået navnet på deres foretagende på plads, eller de bare valgte et ord eller nogle ord, som der passede godt til det, som man havde med at gøre, hvor de næppe havde regnet med, hvor betydningsfuldt det er i dag.

Det har ikke bare det at gøre med, at internethandel og tilstedeværelse på nettet har stor betydning, men at der også er gået mange penge i det både direkte og marketingsmæssigt, fordi man var de første om at registrere den slags.

Det giver sig selv, at hvis man nu havde/har et produkt med et unikt navn, så bruger man nok det til at være ens domæne, da det næppe er andre, der har brugt det, da man så ellers ville kunne sagsøge dem.

Men mange ord er blevet taget på den bekostning, som mange mennesker nok ville søge efter, hvis de skulle finde ens forretning – og det har derfor stor værdi!

De optagede domænenavne er blevet mange penge værd

Det kan jo være noget såre simpelt som ordet, man bruger om et givent produkt generelt, som der var en virksomhed, der har registreret sig som domæne for længe siden.

Det er ikke et registreret navn som et brand, men et helt almindeligt ord, som andre virksomheder, der handler med samme produkt, nok gerne ville/vil have fingre i.

Man oprettede måske det domæne for en slik i sin tid, og nu en del årtier siden er det blevet mange penge værd, som der er mange bejlere til, der gerne vil købe af en.

Derfor er det værd at se, hvad ens domæne er værd, for så kan det være et gunstigt tidspunkt at sælge det – medmindre man da ikke vil holde på det og se det stige i værdi.