Har du nogensinde set en kassevogn, der kører rundt med et slogan og logo på siden af vognen, og når så skydedøren er slået op, så mangler der noget af budskabet.

Dette gør jo ikke så meget, fordi det er midlertidigt, men det er jo lidt uheldigt, hvis der så stor et uheldigt budskab, når døren er åbnet, så det giver uheldige meninger.

Der er dog skrevet om, at man med facadeskilte skal huske at få andre og eksterne partnere til at tjekke ens skilt efter, hvordan det er skrevet, stavet og ser ud fra forskellige vinkler, så man er sikker på, at ens faste budskab ikke bliver forvrænget.

Men det kan jo også ske, at man har et længere budskab, som man gerne vil ud med, og man har sådan set udset sig det design, som man gerne vil bruge til skiltet, men det viser sig hurtigt, at det kommer til at fylde en hel del…

Sådan set gør det dig ikke noget, for du er som virksomhedsejer fast besluttet på, at hvis du skal gå all in på din nye forretning eller udviklingen/ekspanderingen af det, så skal dit budskab, logo og måske endda også maskot med på facadeskiltet.

Dog viser det sig så, at det kommer til at fylde for meget, hvis det skal hænge løst, så vinden måske kan få fat i det og sætte det i sving – det er trods alt Danmark med heftige efterårsvinde blandt andet.

Men dit budskab vil bare se bedst ud, hvis det sidder ved siden af hinanden på et skilt, så du må overveje, hvad løsningen så kan være.

Du når frem til, at det bedste nok er at dele budskabet op over flere facadeskilte efter hinanden, så skiltene er separeret, men så de samtidig stadig kan ses ved siden af hinanden.